Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016

Κύριε υπουργέ της Παιδείας σε ποιους απευθυνόσασταν όταν μιλούσατε για ποιοτικό δημόσιο σχολείο;



Σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι περικόψατε κατά 10% τις ώρες των Γυμνασίων ώστε να χρειαστούν περίπου 3.000 λιγότεροι καθηγητές;
Σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι βάλατε να κάνουν μαθηματικά οι γεωγράφοι ή οι πληροφορικάριοι, εκ των οποίων αρκετοί έγιναν πριν χρόνια ενώ ήταν γυμναστές, θεολόγοι ή άλλη ειδικότητα;
Σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι για λόγους οικονομίας περιορίσατε
τις εξετάσεις στα Γυμνάσια σε τέσσερα μόνο μαθήματα;
Σ’ αυτούς που δεν κατάλαβαν ότι με υποχθόνιο αδιαφανή τρόπο δολοφονήσατε τα αρχαία και τα θρησκευτικά; Για το μεν πρώτο έγκλημα, ποινή αντίστοιχη στα ποινικά δικαστήρια δεν υπάρχει. Για το δεύτερο και να σας το αναλύσουμε δε θα το αντιληφθείτε όπως δεν αντιληφθήκατε και το γεγονός της γενοκτονίας των Ποντίων. Θα επιχειρήσω όμως να σας δώσω να καταλάβετε το πρώτο έγκλημα με 18 δηλώσεις κορυφαίων ανά τον κόσμο γλωσσολόγων για την αρχαία ελληνική γλώσσα. Η σοφία των επιστημών και όλη η γνώση της ανθρωπότητας, είναι φυλαγμένη μέσα στη γλώσσα των προγόνων μας!
 1 Η Αμερικανίδα συγγραφέας Έλεν Κέλλερ είχε πει: «Αν το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε η ελληνική γλώσσα είναι το βιολί του ανθρώπινου στοχασμού».
2 Max Von Laye (Βραβείον Νόμπελ Φυσικής): «Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία ελληνικά, που με βοήθησαν να διεισδύσω βαθύτερα στο νόημα των θετικών επιστημών».
3 Gilbert Murray (καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης): «Η ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι μια σκέψη μπορεί να διατυπωθεί με άνεση και χάρη στην ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και βαριά στην λατινική, αγγλική, γαλλική ή γερμανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειότερων ανθρώπων».
 4 Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Ισπανός καθηγητής γλωσσολογίας): «Η ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη κληρονομιά που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την ανέλιξη του εγκεφάλου του. Απέναντι στην ελληνική όλες, και επιμένω όλες οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς». «Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργημένων ατόμων». «Η ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή».
5 Will Durant (Αμερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Columbia): «Το αλφάβητόν μας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύμης και της Ρώμης. Η γλώσσα μας βρίθει ελληνικών λέξεων. Η επιστήμη μας εσφυρηλάτησε μιαν διεθνή γλώσσα διά των ελληνικών όρων. Η γραμματική μας και η ρητορική μας, ακόμα και η στίξις και η διαίρεσις είς παραγράφους… είναι ελληνικές εφευρέσεις. Τα λογοτεχνικά μας είδη είναι ελληνικά – το λυρικόν, η ωδή, το ειδύλλιον, το μυθιστόρημα, η πραγματεία, η προσφώνησις, η βιογραφία, η ιστορία και προ πάντων το όραμα. Και όλες σχεδόν αυτές οι λέξεις είναι ελληνικές».
6 Martin Heidegger (Γερμανός φιλόσοφος, από τους κυριότερους εκπροσώπους του υπαρξισμού του 20ου αιώνος): «Η αρχαία ελληνική γλώσσα ανήκει στα πρότυπα, μέσα από τα οποία προβάλλουν οι πνευματικές δυνάμεις της δημιουργικής μεγαλοφυΐας, διότι αναφορικά προς τις δυνατότητες που παρέχει στην σκέψη, είναι η πιό ισχυρή και συνάμα η πιο πνευματώδης από όλες τις γλώσσες του κόσμου».
7 Ο. Βαντρούσκα (καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης): «Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι ευρωπαϊκές γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι μιας και της αυτής γλώσσας, της ελληνικής».
8 Ιωάννης Γκαίτε (ο μεγαλύτερος ποιητής της Γερμανίας, 1749-1832): «Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώμης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. Η ελληνική αντήχησε άστρο λαμπερό μέσα στη νύχτα».
9 Διάλογος του Γκαίτε με τους μαθητές του: -Δάσκαλε τι να διαβάσουμε για να γίνουμε σοφοί όπως εσύ; -Τους Έλληνες κλασικούς. -Και όταν τελειώσουμε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαβάσουμε; -Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.
10 Μάρκος Τίλλιος Κικέρων (ο επιφανέστερος άνδρας της αρχαίας Ρώμης, 106-43 π.Χ.): «Εάν οι Θεοί μιλούν, τότε σίγουρα χρησιμοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων».
11 Ιρίνα Κοβάλεβα (σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Λομονόσωφ, 1995): «Η ελληνική γλώσσα είναι όμορφη σαν τον ουρανό με τα άστρα».
12 Ο μεγάλος Γάλλος διαφωτιστής Βολταίρος είχε πει: «Είθε η ελληνική γλώσσα να γίνει κοινή όλων των λαών».
13 Γεώργιος Μπερνάρ Σώ (μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, 1856-1950): «Αν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε σε ένα σπίτι δίχως φως».
14 Ζακλίν Ντε Ρομιγύ (σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδημαϊκός και συγγραφεύς): «Η αρχαία Ελλάδα μας προσφέρει μια γλώσσα, για την οποία θα πω ότι είναι οικουμενική.» «Όλος ο κόσμος πρέπει να μάθει ελληνικά, επειδή η ελληνική γλώσσα μας βοηθάει πρώτα από όλα να καταλάβουμε την δική μας γλώσσα».
15 Theodore F. Brunner (ιδρυτής του TLG και διευθυντής του μέχρι το 1997): «Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της ελληνικής, απαντούμε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων μας και η επαφή με αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας».
16 Luis José Navarro (αντιπρόεδρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.): «Η ελληνική γλώσσα για μένα είναι σαν κοσμογονία. Δεν είναι απλώς μια γλώσσα…»
17 R. H. Robins (γλωσσολόγος και συγγραφεύς): «Ο ελληνικός θρίαμβος στον πνευματικό πολιτισμό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά σε τόσους πολλούς τομείς. Τα επιτεύγματά τους στον τομέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραμματικής και στην γραμματική περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να μελετηθούν και να αντέχουν στην κριτική. Επίσης είναι τέτοια που να εμπνέουν την ευγνωμοσύνη και τον θαυμασμό μας».
18 Φρανγκίσκος Λιγκόρα (σύγχρονος Ιταλός καθηγητής Πανεπιστημίου και πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας προς διάδοση του πολιτισμού): «Έλληνες να είστε περήφανοι που μιλάτε την ελληνική γλώσσα ζωντανή και μητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραμελείτε, αφού αυτή είναι ένα από τα λίγα αγαθά που μας έχουν απομείνει και ταυτόχρονα το διαβατήριό σας για τον παγκόσμιο πολιτισμό».
-Κύριε υπουργέ είναι ποιοτικό το δημόσιο σχολείο όταν καλύπτετε τα κενά του έως και την άνοιξη με ωρομίσθιους για να γλιτώνετε ένσημα και χιλιάδες εργατοώρες; -Είναι ποιοτικό το δημόσιο σχολείο όταν στοιβάζετε τριάντα παιδιά στην ίδια τάξη για να μάθουν γράμματα; -Είναι ποιοτικό το δημόσιο σχολείο με τόσες ελλείψεις εξοπλισμών, προγραμμάτων εκπαίδευσης και καθηγητών; Αν κύριε υπουργέ λέγατε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες θα επιδιώξουμε το πλέον οικονομικό δημόσιο σχολείο θα λέγανε τουλάχιστον ότι είστε έντιμος και ειλικρινής, ενώ τώρα ψεύδεστε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..