Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Βλαχο-δήμαρχοι και κατασχέσεις.

Όταν κάποιος ή κάποια γίνεται δήμαρχος είναι σαν να έγινε βασιλιάς οπότε κάνει ότι θέλει, νά ναι καλά τα κομματικά ή συντοπιτιστικά συνδικάτα που τον στήριξαν (τρομακτική η κατάστασή τους, σαν να όρκς που
τρέχουν να προστατέψουν την Μόρντορ).
Λοιπόν έχουμε δει Δημάρχους με ελικόπτερα και αερόπλανα, δημάρχους που ξημεροβραδιάζονταν στα καζίνο, δημάρχους με όνειρα να γίνουν εφοπλιστες (όπως ο Λογοθέτης με την καμπάνα 15 χρόνων με αναστολή), δημάρχων που βάζαν δημοτικό φωτισμό πάνω σε βουνά και κορφοβούνια για να μπορεί πιο εύκολα η ΔΕΗ να πηγαίνει ρεύμα στις στάνες (γιατί 5000 χρόνια βόσκαγαμε χωρίς ρεύμα αλλά τώρα το χρειάζεται το πρόβατο). 

Αυτοί όλοι οι βλαχοδήμαρχοι με το ράβε-ξήλωνε δουλειά να μην σου λείπει να για φαίνεται ότι γίνεται έργο να παίρνουμε και καμιά προμήθεια χρεώσαν τους δήμους μέχρι το λαιμό. Και τώρα στέλνουν κατασχετήρια τα οποία έχουν παραχωρήσει στην Εθνική Τράπεζα για είσπραξη στους δημότες που δεν πλήρωσαν δημοτικά τέλη. Υπέροχο!
Δεν είναι μόνο οι 300 της Βουλής που φταίνε, είναι και οι δημαρχούλιδες με τα κόμπλεξ κατωτερότητας. 

Tι να πρωτοθυμηθούμε στο πρόσφατο παρελθόν; Τον Παπαγεωργίου που τρώει την μία καμπάνα πίσω από την άλλη και βγαίνει έξω λόγω υγείας; Τώρα πολύ σοβαρές υπόθεσεις θα εξελιχθούν στην θλιβερούπολη του Πειραιά.  

Τον δρόμο για τη δικαιοσύνη παίρνει πλέον η έκθεση των ελεγκτών για τα οικονομικά του Δήμου Πειραιά, βάζοντας σε δικαστικές περιπέτειες...
δύο δημάρχους και τουλάχιστον δέκα υπηρεσιακούς παράγοντες που φέρονται να εμπλέκονται σε περίπου 120 παράνομες ή παράτυπες ενέργειες και συναλλαγές που ζημίωσαν εκατομμύρια ευρώ τα ταμεία.

Ειδικότερα, στον οικονομικό εισαγγελέα, στο Ελεγκτικό Συνέδριο και σε άλλους φορείς παραδίδεται πλέον η έκθεση από το διαχειριστικό έλεγχο με περίπου 120 παράνομες ή παράτυπες ενέργειες και συναλλαγές του Δήμου Πειραιά την περίοδο 2003-12 ύστερα και από νέα εμπιστευτική έκθεση που συνέταξε η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Μάλιστα, θεωρείται ιδιαίτερα πιθανόν ν’ ασκηθούν ποινικές διώξεις εναντίον των δημάρχων Χρήστου Αγραπίδη και Παναγιώτη Φασούλα, αλλά και τουλάχιστον δέκα υπηρεσιακών παραγόντων για σειρά παρανόμων πράξεων.
Ήδη, η απαντητική έκθεση που συντάχθηκε στις 10 Αυγούστου 2016 αποτελεί ουσιαστικά την «αναπροσαρμογή» και επαναθεώρηση της προηγούμενης έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου που είχε συνταχθεί τον Οκτώβριο του 2015 και η οποία ζητούσε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Πειραιά απαντήσεις και αιτιολογήσεις - με τη μορφή υποβολής αντιρρήσεων και ενστάσεων - για τις παρανομίες που είχε εντοπίσει από το έλεγχο κατά την περίοδο 2003-2012.

Όμως τουλάχιστον το 80% των σχετικών επισημάνσεων των ελεγκτών έμειναν χωρίς ουσιαστική απάντηση από τις υπηρεσίες του Δήμου Πειραιά και έτσι ο σχετικός φάκελος οδεύει προς την εισαγγελία οικονομικών εγκλημάτων.
Μετά από επίμονα ερωτήματα των ελεγκτών προς το Δήμο ειδικά για την περίοδο του Χρ.Αγραπίδη η επιτροπή εξαντλώντας τα χρονικά περιθώρια κατέληξε να υποβάλλει την έκθεση ελέγχου στην δικαιοσύνη. Μάλιστα, τα πλέον κρίσιμα θέματα του ελέγχου για παρανομίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ ήσαν αυτά που δεν έτυχαν καμιάς δικαιολόγησης από τις υπηρεσίες του εν λόγω δήμου.
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι στις περισσότερες επισημάνσεις της απαντητικής έκθεσης μνημονεύεται ότι οι υπηρεσίες του Δήμου Πειραιά ζητούσαν χρονικές παρατάσεις «για να απαντήσουν στα αρχικά ευρήματα των ελεγκτών του Γενικού Λογιστηρίου». Τελικώς όμως απάντηση δεν δόθηκε ποτέ. Υπήρξε παράλληλα απόπειρα αιτιολογήσεων με πρόχειρα παραστατικά, με αποτέλεσμα η έκθεση των ελεγκτών να πάρει το δρόμο προς την αρμόδια εισαγγελία.
Ο έλεγχος αφορά περίοδο εξέτασης ύποπτων συναλλαγών από τις υπηρεσίες του δήμου και δημοτικούς οργανισμούς κατά την οποία τη θέση του δημάρχου κατείχαν κατά σειρά οι κ.κ.Χρήστος Αγραπίδης (1999-2006), Παναγιώτης Φασούλας (2007 - τέλη 2010). Ο διαχειριστικό έλεγχος είχε ξεκινήσει το Μάρτιο του 2012 επί δημαρχίας Βασίλη Μιχαλολιάκου έπειτα από πληροφορίες για «σειρά παράνομων ενεργειών στις υπηρεσίες του δήμου».

Σύμφωνα με την έκθεση που αποστέλλει στην Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος, επιλήψιμες συναλλαγές εξακολουθούν - και μετά τις απαντήσεις των δημοτικών υπηρεσιών - να θεωρούνται η μη επιτρεπόμενη επιχορήγηση του Δήμου Πειραιά προς τη ΔΕΠΑΠ (Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πειραιά) «με πολλά εκατομμύρια ευρώ», οι προβληματικές συναλλαγές στη Δημοτική Επιχείρηση Προβολής και Επικοινωνίας, όπου «τμήμα του ποσού 37.549.767 που αφορά επιχορηγήσεις Συλλογικών Αποφάσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διατέθηκε στο σύνολό του για τους σκοπούς που επιχορηγήθηκε ο Δήμος Πειραιά» και ότι σε άλλο ποσό της τάξεως των 3.540.000 ευρώ που δόθηκε στον δήμο έγινε «παράνομη χρήση».

Ακόμη δεν προβλήθηκε καμιά δικαιολογία ή αιτιολογία για προβληματικούς διαγωνισμούς που αφορούσαν προμήθειες του δήμου από τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό ως τον εξοπλισμό προστασίας υπαλλήλων και από το πετρέλαιο κίνησης των οχημάτων ως την προμήθεια γάλακτος εβαπορέ για ευπαθείς ομάδες.

Διαγωνισμούς χωρίς εγκρίσεις από τη Νομαρχία με υπερβολικές δαπάνες, χωρίς παραστατικά και διαδικασίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υπόθεση με την προμήθεια των καυσίμων στο Δήμο Πειραιά, καθώς θα έπρεπε τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου να δουλεύουν και τις 24 ώρες το 24ωρο.
Δεν προβλήθηκε επίσης καμία επαρκής δικαιολογία για την εξέλιξη της χρηματοδότησης του δήμου με το συνολικό ποσό 1.250.000 ευρώ - με βάση την προετοιμασία της χώρας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 - για να προχωρήσει στην προμήθεια μικρών και μεγάλων απορριμματοφόρων, ανοικτών φορτηγών με αρπάγη, πλυντηρίου κάδων, σαρώθρου κ.λπ.
Επιπλέον, προβληματική θεωρήθηκε η καταβολή ποσού 6.345.000 ευρώ μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος με επίκληση ενός «εξωδικαστικού συμβιβασμού».


Επεκτείνεται ο διαχειριστικός έλεγχος στο Δήμο Πειραιά



Επεκτείνεται ο έλεγχος σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου Πειραιά για τις οικονομικές χρήσεις 2003- 2014.
Αυτό τουλάχιστον αποφάσισαν ομόφωνα τα μέλη της Επιτροπής Έκτακτων και Ειδικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών.
Ειδικότερα, επισημαίνοντας τη βαρύτητα των ευρημάτων της έκθεσης ελέγχου στο Δήμο Πειραιά κατά την περίοδο 2003-2012, ο πρόεδρος Στέλιος Μαραβελάκης πρότεινε την επέκταση του ελέγχου σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου Πειραιά για την περίοδο 2003-2014 με τη μέθοδο της δειγματοληψίας (sub-sampling). Η πρόταση έγινε ομόφωνα αποδεκτή από το σύνολο των μελών της Επιτροπής.
Ήδη έχει παρέλθει η προθεσμία ενός μηνός να δοθούν απαντήσεις - διευκρινήσεις, ενώ μπορεί να παραταθεί για τρεις μήνες μόνο με την προσκόμιση νέων στοιχείων από το Δήμο Πειραιά. Κάτι τέτοιο δεν έχει προκύψει μέχρι στιγμής και έτσι πιάνουν δουλειά οι ανακριτικές αρχές με απρόβλεπτες τις ποινικές συνέπειες και το μέγεθος των αδικημάτων για τις πράξεις όπως τουλάχιστον καταγράφονται στην έκθεση των ελεγκτών.

Αναζητούν παραλήπτη της επιταγής των 6,3 εκατ. ευρώ

Μία θολή διαδρομή ποσού 6.345.000 ευρώ μέσα συμβάσεις του Δήμου Πειραιά, διεθνή πιστωτικά ιδρύματα, ανέδειξε ο έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος στο Δήμο (26-3-2013 ως 15-12-2014) που αφορούσε τα οικονομικά έτη 2003-12.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, το 1993 ο Δήμος Πειραιά υπογράφει στο Λονδίνο σύμβαση δανείου ποσού 30.000.000 δολαρίων Αμερικής προερχόμενο από πολλές διεθνείς τράπεζες μεταξύ αυτών και της τράπεζας Merrill Lynch Capital Services Inc. Τη δανειακή σύμβαση σύναψε ο Δήμος Πειραιά για την κατασκευή κλειστών χώρων στάθμευσης. Ο δήμος δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στη σύμβαση .Έτσι τον Ιούνιο του 1995 το δάνειο καθίσταται ληξιπρόθεσμο με ζημία των δανειστριών τραπεζών και οι τράπεζες ασκούν αγωγή στο δήμο Πειραιά.
Το 1997 το High Court of Justice του Ηνωμένου Βασιλείου μετά από αγωγή της Merrill Lynch Capital Services Inc αποφασίζει ότι ο Δήμος Πειραιά πρέπει να καταβάλλει 5.176.000 δολλάρια συν τους τόκους και τα δικαστικά έξοδα.
Η απόφαση κηρύσσεται εκτελεστή στην Ελλάδα με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά στις 13 Δεκεμβρίου 1998.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά αποφασίζει κατά πλειοψηφία να εγκρίνει τη συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς μεταξύ του Δήμου και της Merrill Lynch Capital Services Inc και εξουσιοδοτεί τον τότε δήμαρχο Πειραιά Χρήστο Αγραπίδη να συμβιβαστεί στο ποσό των 6.500.000 ευρώ. (σ.σ. Ποιοι μειοψήφισαν τότε στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν συμμερίστηκαν τις απόψεις Αγραπίδη για το συμφέρον του Δήμου;)
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο δήμος Πειραιά για την εξόφληση του ποσού αυτού παρελήφθη από την Κα L.G. Rosen η με αριθ 50270420-9 επιταγή της ΤτΕ που οπισθογραφεί ο τότε δήμαρχος.
Από την έκθεση του ελέγχου όμως της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος δεν προέκυψε ποιος είναι ο τελικός αποδέκτης της επιταγής και χρεώνει αδιαφάνεια στους εμπλεκόμενους λογαριασμούς και τη διαδρομή των χρημάτων, χωρίς αποδεικτικά στοιχεία των επιμέρους εξοφλητικών συμβιβασμών με κάθε δανειστή.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο εγκαλεί τον τότε δήμαρχο γιατί δεν προέβη σε προσυμβατικό έλεγχο.
Σε εποχή οικονομικής ανέχειας η παρούσα δημοτική αρχή και ο Γιάννης Μώραλης ειδικά οφείλει να μεριμνήσει για τη νομιμότητα και τη διαφάνεια ώστε να διαλυθούν όποια νέφη (επιταγή, πετρέλαια κίνησης, βενζίνη, λιπαντικά, κακοδιαχείριση) αφήνει το πόρισμα στην ατμόσφαιρα του Πειραιά. Εξάλλου πρέπει να τοποθετηθεί και να δώσει απαντήσεις για έναν ακόμη λόγο: ο τότε δήμαρχος είναι σημερινός του αντιδήμαρχος. Επιπλέον, η παθητική στάση του Γ. Μώραλη έναντι του Χρ. Αγραπίδη, αλλά και του φίλου του πρώην δημάρχου Παναγιώτη Φασούλα, δεν συνάδουν με τις αρχές περί διαφάνειας που είχε εξαγγείλει με τον Βαγγέλη Μαρινάκη όταν ανέλαβαν το Δήμο Πειραιά.


"Απολογία" Αγραπίδη για την επιταγή των 6,3 εκατ. Ευρώ



Με μια πολυσέλιδη επιστολή ο αντιδήμαρχος Χρήστος Αγραπίδης απαντά σε όσα του καταλογίζονται στην έκθεση για το διαχειριστικό έλεγχο στο Δήμο Πειραιά σχετικά με την περιβόητη επιταγή των 6.3 εκατ. Ευρώ, χωρίς να όμως να μιλά για την “ταμπακιέρα” των ερωτημάτων των ελεγκτών που τον εγκαλεί ο διαχειριστικός έλεγχος.
Με ύφος απολογητικού υπομνήματος, ο τέως δήμαρχος Πειραιά αναφέρεται αναλυτικά μόνο στο θέμα της επιταγής 6,3 εκατομμυρίων ευρώ καταθέτοντας τους δικούς του ισχυρισμούς που φαίνεται όμως πως δεν έχουν πείσει την ομάδα ελέγχου και εισηγείται την περαιτέρω διερεύνηση με δικαστική συνδρομή του οικονομικού εισαγγελέα για να αποδοθούν τυχόν ποινικές ευθύνες.
Ωστόσο δεν δίνεται για μια ακόμη φορά απάντηση στο βασικό ερώτημα των ελεγκτών ποιος ήταν ο τελικός αποδέκτης των χρημάτων, υποστηρίζοντας ότι "είναι παντελώς αδιάφορο για τον Δήμο Πειραιώς, τι έκανε και πως χρησιμοποίησε η Merrill Lynch την επιταγή".
Επιπλέον, ο κ. Αγραπίδης δεν λέει τίποτα για τα επίμαχα θέματα της προκλητικής κακοδιαχείρισης επί των ημερών του, αλλά ξαναπαρουσιάζει ό,τι ακριβώς παρουσίασε και στην Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου. Δηλαδή αυτά που η Έκθεση Αποτελεσμάτων Δημοσιονομικού Ελέγχου χαρακτήρισε ως ανεπαρκή και οδήγησε την υπόθεση στη Δικαιοσύνη, όπως είναι τα καύσιμα, οι απευθείας αναθέσεις έργων, η ΔΕΠΕΠ,κλπ
Επιστολή Αγραπίδη
“Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Δημάρχου Πειραιά τον Ιανουάριο του έτους 1999 αντιμετώπισα μια πλημμυρίδα κατασχέσεων και επιταγών προς πληρωμή που δεν είχαν σχέση με την διαχείρισή μου, αλλά με το κοινοπρακτικό δάνειο που είχε συνάψει ο Δήμος το 1993 κατά την θητεία του τότε Δημάρχου Πειραιά κ. Λογοθέτη, με κοινοπραξία έξη (6) αλλοδαπών τραπεζών ποσού 30 εκατ. δολ. ΗΠΑ, σημειώνει στην αρχή της επιστολής ο Χρ. Αγραπίδης.
Εν συνεχεία ο ίδιος κάνει μια λεπτομερή καταγραφή των ενεργειών του και των ευρημάτων της έκθεσης, με ειρωνικό και υποτιμητικό τρόπο για την ομάδα ελέγχου που όρισε ο υπουργόςς Οικονομικών, υποστηρίζοντας:
“Η ΕΣΕΛ αγνοώντας όσα και ο πρωτοετής φοιτητής της Νομικής γνωρίζει, ζητά να διερευνηθεί τι έκανε την επιταγή η Merrill Lynch, ωσάν αυτό να έχει οποιαδήποτε σχέση ή αξία με ο,τιδήποτε αφορά την διαχείριση του Δήμου!!!! Για τον Δήμο Πειραιά είναι πλήρως γνωστό και σαφές ποίον πλήρωσε. Την Merrill Lynch. Καθαρά, νόμιμα και διαφανώς.
Σεμνύνομαι ότι με την λύση που έδωσα τότε, επέτυχα μια νομικά ανεπίληπτη σύμβαση που ωφέλησε προφανώς τον Δήμο, αφού με την κατάρτιση και υλοποίησή της, απαλλάχθηκε από την δαμόκλεια σπάθη απαιτήσεων ποσού υπέρτερου των δολ. ΗΠΑ $14.500.000, που είχαν εξοπλιστεί, μάλιστα, με τίτλο εκτελεστό. Η τύχη των χρημάτων που κατεβλήθησαν σε υλοποίηση της σύμβασης αυτής, ήταν, είναι και θα εξακολουθεί να είναι ζήτημα άσχετο με τον Δήμο Πειραιά.”
Καταλήγοντας ο ίδιος τονίζει:
“ Κλείνω με μια απλή πρόταση. Το πόθεν έσχες που υποβάλλω αδιάλειπτα επί 20 σχεδόν χρόνια είναι καθρέφτης και εξαιρετικά αποκαλυπτικό για το πώς πορεύθηκα και πορεύομαι στον δημόσιο στίβο. Το ίδιο διάφανοι και οι τραπεζικοί μου λογαριασμοί, που ως εκ περισσού δηλώνω ότι είναι ανοικτοί και έτοιμοι να δεχθούν τον έλεγχο κάθε αρμοδίου...”.
Πάντως, τα δημόσια πολιτικά πρόσωπα μπορούν να επιδείξουν ότι δεν έχουν τίποτα μεμπτό δίνοντας την ευκαιρία ελέγχου και στα περιουσιακά τους στοιχεία( Πόθεν Έσχες, φορολογικές δηλώσεις κλπ ), κατά το επίμαχο διάστημα τόσο των δικών τους, όσο και των συγγενών πρώτου και δεύτερου βαθμού.

Ο Γιάννης Μώραλης και ο διαχειριστικός έλεγχος...




Χρόνο φαίνεται πως προσπαθεί να κερδίσει ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης σχετικά με την έκθεση για τον διαχειριστικό έλεγχο στο Δήμο Πειραιά (2003-2012).
Ο νυν δήμαρχος Πειραιά είναι ξεκάθαρο ότι ο ίδιος δεν έχει καμία ευθύνη για όσα καταλογίζονται στην έκθεση παρά το γεγονός ότι ανάμεσά στους ελεγχόμενους περιλαμβάνονται και στελέχη της σημερινής δημοτικής αρχής, που δημιουργεί ηθικό και πολιτικό θέμα.
Ωστόσο εκείνο που φαίνεται πως τον ανησυχεί περισσότερο είναι να μην καταλογιστούν κυρώσεις στο Δήμο Πειραοά κατά τη διάρκεια της θητείας. Έτσι, ο δήμαρχος εμφανίζεται να νιώθει άβολα περισσότερο απ' όλους για τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου και προσπαθεί να κρατήσει χαμηλά το θέμα ενώ δεν κρύψει την ενόχλησή του για τα σχετικά δημοσιεύματα, σε πανελλαδικές εφημερίδες (“Παρασκήνιο”, “Βήμα” κα) , αλλά και sites (reportaznet.gr, το peiraiko-kyma.gr κα.).
Σε παλαιότερη δήλωσή του ο Γ. Μώραλης είχε αναφερθεί γενικά και αόριστα σε «έναν έλεγχο που είναι ευπρόσδεκτος, έπρεπε να έχει γίνει και σε άλλους δήμους αφού υπάρχει σχετικό ελεγκτικό κενό. Πράγματι φέρεται να εντοπίζονται ορισμένες παράτυπες πράξεις. Όμως με έχουν ενημερώσει ότι ορισμένες από τις ελεγχόμενες ενέργειες υπαλλήλων του δήμου έχουν γίνει με διαφορετικό νομικό καθεστώς από αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα». (σ.σ. Αυτό δεν παύει να στηλιτεύει τυχόν παράτυπες ή παράνομες πράξεις οργάνων ή προσώπων.)
Άλλωστε, με την ανάληψη των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής Μώραλη, αλλά και ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Βαγγέλης Μαρινάκης δήλωναν ότι μεμπτό και ύποπτο του παρελθόντος θα πάει στη δικαιοσύνη, στέλνοντας μήνυμα : “Δεν καλύπτουμε τίποτα και δεν συμβιβαζόμαστε με κανέναν”

Σε κάθε περίπτωση, πάντως,οι Πειραιώτες περιμένουν από τον δήμαρχο της πόλης να διασφαλίσει ότι θα αποδοθούν ευθύνες, όπου υπάρχουν και πάνω απ' όλα να σταματήσει το πάρτι που γίνονταν επί χρόνια στο δημαρχείο της Κοραή.
Εκείνο όμως που προκαλεί ακόμα απορία στους δημότες είναι γιατί σε περίοδο που βρισκόταν σε εξέλιξη ο διαχειριστικός έλεγχος ο επί 8ετίας δήμαρχος Χρήστος Αγραπίδης μετά από 7 χρόνια απουσίας πολιτεύτηκε ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος υπό τον Γ. Μώραλη, ο οποίος είχε αποτύχει να εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος και μάλιστα συμμετέχοντας σε συνδυασμό απέναντι από το δικό του... 


Πληροφορίες για το ρεπορτάζ από το έγκριτο reportaznet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..